• Byznys pro společnost
  • členské firmy
  • přidejte se
  • kontakty
Byznys pro společnost
Menu
  • Kalendář akcí BPS

Age Management – věková diverzita a mezigenerační dialog na pracovišti

Datum konání

01.02.2024    
9:00 - 13:00
Download ICS Google Calendar iCalendar Office 365 Outlook Live

Místo konání: Škoda Auto Vysoká škola, Na Karmeli 1457, Mladá Boleslav

PROGRAM: 

  • Zahájení workshopu (9:00-9:15)

Přivítání účastníků zástupci Škoda Auto, Škoda Auto Vysoká škola a zástupci BPS; stručné představení programu a cílů celého workshopu.

Martina Zimmermann, Diversity Manager, Škoda Auto, a.s.

Sandra Lacinová, ředitelka Škoda Auto Vysoká škola

Pavel Štern, ředitel Byznys pro společnost

  • Věková diverzita (9:15-9:30)

V úvodní části představíme téma věkové diverzity, jako jednoho z důležitých témat ve firmách a ve společnosti. Základní data a trendy

Kamila Čubanová a Pavel Štern, Byznys pro společnost

  • Aktivní stáří v ČR (9:30-9:50)

Výsledky výzkumu projektu Aktivní stáří. Jaké příležitosti a podměty nabídnout starším lidem tak, abychom využili jejich pracovní a životní potenciál a umožnili jim žít plnohodnotný a aktivní život?

Q-Designers

  • Různé generace na současném trhu práce a jejich vzájemná spolupráce (9:50-10:10)

„Souboj generací“ na současném trhu práce: v čem se liší, jak s nimi efektivně pracovat a využít jejich silné stránky, jak dobře nastavit vzájemný dialog a spolupráci.

Lucie Halušková, HR Mezi řádky

  • Přestávka (10:10-10:20)
  • Workshopy (10:20-11:40)

Dva praktické workshopy pod vedením lektorů Škoda Auto Vysoká škola Evy Švejdarové a Davida Holmana.

Práce ve skupinách bude probíhat dle metodiky Škoda Auto Vysoká škola, která umožní všem účastníkům aktivně se zapojit (sdílení dobré praxe a zkušeností odpovědných firem; návrhy řešení a dalších kroků). Po skončení práce ve skupinách bude následovat společné sdílení výstupů práce každé skupiny a diskuze. Všechny materiály ze všech skupin budou zpracovány a zaslány všem účastníkům setkání.

Workshop 1:

Interní procesy: strategické plánování a nástroje; inkluzivní nábor & řízení profesní kariéry zaměstnanců v kontextu věkové diverzity, stárnutí populace

Strategické plánování lidského kapitálu je důležitý proces, který sjednocuje potřeby a priority organizace s potřebami a prioritami zaměstnanců z hlediska věku, a umožňuje lepší dosahování cílů organizace. Zahrnuje analýzu, prognózování a plánování současných a budoucích potřeb lidského kapitálu z hlediska jejich životního cyklu na pracovišti, aby firma zajistila, že „správní lidé se správnými dovednostmi budou na správném místě ve správný čas“. Cílem strategického plánování pracovních sil je „optimalizace“ lidského kapitálu, zvýšení výkonnosti organizace a udržení konkurenční výhody na trhu.

Kontext demografických změn a dostupných informací týkajících se stárnutí populace včetně plánované penzijní reformy, která počítá s prodloužením /zpružněním věkové hranice odchodu do penze. Příprava firem na tyto aktuální výzvy, aby si zachovaly svoji ekonomickou a sociální udržitelnost a konkurenceschopnost. Firmy by měly být otevřené všem generacím zaměstnanců včetně věkové kategorie 50 a výše s ohledem na další demografický vývoj, a brát v potaz životní cyklus zaměstnance.

 

Workshop 2:

Flexibilita a mobilita: flexibilita práce odpovídající potřebám zaměstnanců včetně přizpůsobení pracovních podmínek, mobilita zaměstnanců a změna kariéry včetně re-skilling & up-skilling

Flexibilita práce je dnes velmi frekventovaný výraz ve slovníku mnoha personalistů, náborářů či manažerů. Pandemie Covidu-19 nám v plné síle ukázala, že flexibilita není už jen „pouhým“ benefitem, ale stává se nezbytností a vlastně standardním způsobem práce, bez kterého se mnozí zaměstnavatelé již neobejdou. Flexibilitou rozumíme pružnost přizpůsobit se nově vzniklé situaci, je nezbytnou podmínkou pro slaďování práce a osobního života všech zaměstnanců. Flexibilní formy práce mohou mít různou podobu – od práce z domova (tzv. home office) přes varianty pružné pracovní doby, konto pracovní doby, zkrácené úvazky, DPČ/DPP, sdílení pracovních míst až po volnočasové benefity zohledňující individuální potřeby zaměstnanců i zaměstnavatele.

Mobilita zaměstnanců znamená možnost pohybovat se v rámci organizace (horizontálně/vertikálně), zkoušet různé role a postupovat v kariéře či měnit kariérní cestu. To může zahrnovat také iniciativy v oblasti rekvalifikace a zvyšování kvalifikace, dále udržování kontaktů s bývalými zaměstnanci včetně jejich potenciálního návratu do firmy, možnost využití outsourcingu, geografická mobilita/relokace nebo možnosti služeb outplacementu.

Flexibilita a mobilita na pracovišti jsou přínosem pro zaměstnance všech věkových skupin tím, že podporují rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, kariérním rozvojem a spokojeností zaměstnanců, přitahují a udržují různorodé talenty, podporují inkluzi a posilují angažovanost zaměstnanců. Kromě toho usnadňují přenos znalostí a podporují neustálé učení. V kontextu demografického vývoje pomáhá s kariérním přechodem starších zaměstnanců a postupným (fázovaným) odchodem do důchodu.

Důležitost spolupráce byznysu, veřejné správy a samosprávy a veřejně prospěšných organizací v kontextu flexibility a mobility na pracovišti.

  • Shrnutí a závěr (11:40-11:45)

Závěrečné shrnutí a poděkování; pozvánka na občerstvení a následnou exkurzi do Vzdělávacího technického centra Na Hejdovce.

  • Občerstvení a networking (11:45-12:15)
  • Exkurze (12:20-13:00)

Aktuální akce

04 Pro
Galavečer TOP Odpovědná firma 2025
4 Pro 25
Praha 1

BYZNYS PRO SPOLEČNOST

Tyto akce pořádá Byznys pro společnost - největší odborná platforma pro sdílení a šíření principů CSR a udržitelného podnikání v ČR.

Archiv akcí

BPS – Byznys pro společnost, z. s.

Kontakty
Členské firmy
Přidejte se
Náš web

Naše nejznámější projekty

Top Odpovědná firma
Diverzita v práci
Firemní dobrovolnictví

Spojte se s námi

Kontakty
Facebook
Twitter
LinkedIN